torsdag 28 augusti 2014

Apporteringskurs i Ryd

Hej! Jag fick frågan om det fanns någon kurs för att träna apportering och tolling. Det verkar finnas ett behov och eftersom jag ändå har några dagars jakt inplanerat i Ryd tänkte jag att jag kunde avbryta jakten lite tidigare och hjälpa till med apportering för de som vill.

Jag erbjuder apporteringskurs i Ryd några gånger under hösten. Det blir med vilt (mest kråkor men olika vilt förekommer) eller dummy, föraren väljer. 
Vi håller på ca 2 timmar/gång. 100kr/tillfälle varav 20kr går till Blekingetollarnas konto. Betalning gång för gång så du betalar bara för det du får. Det räcker att meddela dagen innan om man kommer, via messenger eller sms helst 0730-987893. 
Datum:
5/10 (15.30), 11/10 (14.00), 8/11 (15.30), 22/11 (15.30), 21/12 (15.00? hur mörkt är det då? och vill någon komma precis innan jul?). Finns även tre dagar i januari (4, 17 och 31) men vi kan ju se hur mörkt och kallt det är.
(eventuellt stryks den 8/11 om det blir MH i Sölvesborg den dagen, i så fall kan jag ta en annan dag).
Datumen finns på min hemsida, längst ner hittar ni kalendern.
Väl mött! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar